הנדיב הבלתי ידוע – ירוחם

זה סכום טיול שמתחיל מהסוף, אנחנו עדיין עסוקים בחפוש הנדיב ששלם את חשבון ארוחת הבוקר שלי בבית הקפה החמוד בירוחם (כולל טיפ) ונעלם אל תוך השממה שנקראת ירוחם מבלי להמתין למחיאות הכפיים. למוצא הנדיב יוענק פרס המוצא הנדיב.

ירוחם, 0730 לפי שעון לוין, 0800 לפי שעון אבנר עמו הגעתי באחור ניכר. האשם באחור הנו כנראה אבנר שקרא הודעה בווטסאפ ותרגם אותה הפוך. שנים ומיליונים הושקעו בחינוכו והכל ירד לטמיון.

עכשיו לשמחה. בשעה היעודה  התיצבנו שבעת המופלאים  –  2 זוג העילויים – לוין את דרור, הגמד, זמורה, שלשמחתי נפל בפח וקנה במקום  את מכשיר הגי פי אס שלי ,  ה – AVENTURA  (עכשיו נראה אותו נאבק במוצר המפלצתי הזה), אבנר (המאחר) , קוץ (בן זוג המאחר) , הזוג המשודרג (הגיע עם זוג אופני GIANT  יפפיות נוצצות מהאריזה ) – תומר את יעלה.

המסלול – סינגל ירוחם  שמקיף בגדול את העיירה צפונה, מערבה עד לשפת המכתש הגדול  וחזרה מזרחה דרך סינגל נחל הנחש להתחלה. מס ק"מ לא ברור כי רוב הזמן הייתי עסוק בלחשב לאיזה כוון אני נופל בסלע הבא .. 4 שעות רכיבה כולל  2 פנצרים שלי והפסקת קפה במצפור של המכתש הגדול. נקודה אדירה , קפה ועוגה (שלי!!) שפיצו על 2 מליון האבנים /סלעים שקפצנו עליהם בסינגל עד לשם. היה גם מעניין לפגוש קבוצה של כ-15 רוכבי סוסים מקצועיים מרשפון שדי הרשימו ביכולת הרכיבה שלהם בשטח הקשה שם ובסוסים אותם הם גוררים מהבית. (ההבדל בין סוס ואופניים בשטח הוא שבניגוד לאופניים, סוס צריך קש מפעם לפעם ובדרך כלל הולך לאיפה שהוא רוצה ולא מתחשב ב – SHIMANO  שרוכב עליו…) . כנראה  עסק לא זול אבל כנראה מהנה בדומה לרכיבות האופניים שלנו . אחריהם נחתו עלינו קבוצה של רכבי  4X4 מנווה מונסון  ששמחו שהסכמנו לצלמם עם ישבן חשוף  ללא תשלום. די כיף לפגוש חבורות של ישראלים שמטיילים בשטח. בדרך כלל החלק הנחמד של העם שלנו.

נקודות עינין

גולת הכותרת של הטיול – וכוח סוער בין חברי הקבוצה על נושאים שברומו של עולם. צדק בינלאומי, קפיטליזם, סוציאליזם ושאר ירקות. מי המנצח ביניהם…התחיל באוקטבות גבוהות ונסתיים בקול ענות חלושה  משהסתבר שכולם צודקים . כרגע מה שנשאר פתוח הוא מי צודק יותר..

לגבי שמות-אני צריך למצוא את האיינשטיין שהדביק שמות לתכסית  המדינה. מי נותן שם כמו  "נחל הנחש" לערוצון שומם בואכה ירוחם שהנחש האחרון שנצפה שם בשממה  היה קרוב משפחה של נוח בתיבה? . ניסינו למצוא שם משהוא, נמלה, חרגול – נאדה.. יש להודות כי זה סינגל נחמד בירידה לירוחם שכיף לרכב אותו. אבל נחש?