המסע לחקר הדראנים 

דראנים – קצור של שני דמויות/ארועים  במסע היום  :  דרור + תאנים…אין מה לאמר, אם לוקחים בחשבון היום את צרוף התאנים שנזללו לאורך המסלול, שתיה+עוגות-עוגיות-בוטנים-גרעינים+שונות  שנתרמו לנו  בביקור השבעה אצל אחיובל ברמת אדר ומצרפים לנ"ל את הר החומוס-פיתות-סלט-בקלוואה שרקחו עבורנו במסעדה הלבנונית  –  רכסים שוב לא תשקול אותו דבר. היה שווה כל גרם..

כרגיל, שוב מסלול והפתעות מתוקות לאורך הדרך ( לא רק התאנים). דרור ןלוין לקחו אותנו למסלול שחלקו לא נשקנו מעולם וכל פניה שניה היתה הפתעה נחמדה מחברתה .

התחלנו. מזג אויר קריר ונעים  בצורה מפתיעה בהתחשב בתאריך, ואחר כך – סביר עד סביר מאוד.  בתחילה אפילו  קפאנו מקור בדהירה מאבו גוש לעין ראפה

וכך – מאבו וגוש, למטה לעין ראפה ואז במפתיע השניים גררו אותנו במעלה הכפר וההר מצאנו לפתע את עצמנו מתרוצצים בשכונה לא ידועה עד כה  של מבשרת ציון עד לתצפית על המחצבה למטה בואכה תל צובא והכביש המוביל לסטף,  נוף ודרך שעשינו כבר מאות פעמים.

דרור כרגיל פרש לפנינו את מלחמת השחרור באזור וכמנהגו "שחט" כמה פרות קדושות מהתקופה (הוא עסוק בדרך כלל בלשלוף שלדים ישנים מהארון. אצלו, אפילו בן גוריון לא יוצא נקי..).ואז במפתיע, חצינו את הכביש מזרחה (הר חרת? ) ורכבנו לאורך המצוק בין עמק המחצבה היפה והענק ממערב ופריסה ענקית ממזרח של הרי ירושליים לכל אורכם – מנבי סמואל וצפונה ועד אורה עמינדב ואלוהים יודע עד איפה – בדרום. אם זה לא היה מספיק, השניים, בלי לדעת, מצאו מספר שבילים וסינגלים שהדרך היחידה לתאר אותם – מתוקים – בעקר הירוק..

מכאן – שמורת הסטף , עליה לראש ההר שם ואז גלישה ארוכה בשביל ובכביש ובשביל שוב עד לעין צובא. קטע קצר ומהיר שלקח לנו רק כשעה וחצי עד שגמרנו להפשיט את כל עצי התאנה לאורך דרך זו. נראה שלדרור יש קשר משפחתי לכל עץ תאנה בדרך  והוא מכיר את  תולדות המשפחה שלהם עד לימי אברהם אבינו.. היתה דממה ברוכה ולהוציא קולות מציצה ומשפטים כגון "את הירוקים אפשר לאכול גם"  איש לא דבר.  ירידת לעין לימון, סינגל קצר באמצע עד לראש עין ראפה, כביש כביש עד חזרה ללבנונית. הר אדר, זלילה, לבנונית, זלילה, הביתה.

אני יודע שהתעייפתם לכן אקצר…

משתתפים –ראשיים – 8 –  דרור,לוין,ארני,שי ה, רוני ק, דני ג, קוץ, דורון

שחקני משנה – 4 הבוגדים מתל אביב שרכבו במקביל באזור צרעה ונחתו גם הם אצל איציק אחייובל  כשהאינפורמציה על השתיה והעוגיות הגיע גם אליהם. – מולי, אבנר, יובל, פינדר..

מספרים – כ – 4  שעות ברוטו,  19.3 ק"מ  אורך  וכ – 500 מ' עליות.

מטעמים לאורך הדרך

          תאנים – אין צורך להוסיף….

          הפסקת בוקר קפה ועוגיות , באדיבות רוני ק. בנוסף, בלי להשמיץ –  רק כדי שתבינו עם מי אני צריך לחיות ברכיבות, בדיון מעמיק שערכנו על ארכימדס ותרומתו לאנושות, תרם X  את תרומתו למדע כשפלט  –   " והוא גם אמר- ואף על פי כן, נוע תנוע.." !!

          שם נוסף לכתבה – "שם עוד לא היינו – אבו גוש וסביבותיה        5.8.2016"

          אין מה לעשות. חורף, קיץ, שרב וסופות ברקים – הרכיבות הללו הן נכס שלא יסולא בפז. כל זמן שכוחי במותני (רגלי..) ואני בטריטוריה- אני בא.

גלריית תמונות של דני גורן ועוד…