מפרש בודד מלבין באופק , קוץ בדד, מירושליים –לבית שמש

המפרש הבודד זה אני, שארית רכסים קיבלה רגליים קרות כשגילו שאני מוביל. כך שנאלצתי (בגאווה) לייצג את רכסים ערירי לאורך השורק שריחו וטעמו הזכירו לי את הקבוצה.

מסלול ותאורים – בגדול, כולנו מכירים,עולים על רכבת ישראל בתל-אביב,  יורדים מאותה רכבת בגן החיות התנכי , ומכאן דהירה של  כ-39 ק"מ בגובה לאורך מסלול הרכבת, בקור ביד קנדי, צניחה- ירידה ארוכה וחלומית עד לנחל פרצים (בדרך עצרו אותי זוג אמריקאים שבקשו לדעת איך מגיעים לנחל "שרצים") חבור לשורק – מים עצים בעלי חיים ויופי. והופס, שוב רכבת מבית שמש.

שכחנו עד כמה יפה הדרך וכמה הפתעות מזדמנות מעבר לכל פינה. היות ואני נטול ריח, דימיתי לעצמי שאני בשווייץ נשמתי ושתיתי מים בהתאם. מדהים מה שקורה בשורק היום. רעש ועוצמת זרימת הנחל מפתיעה בכל סבוב., היופי בפיתולי הנחל שאתה חוצה הלוך ושוב על הגשרים שהוקמו ומשקיף מלמעלה על פינות וברכות גדולות שבה את לביב שוב ושוב. ועל כל זה, כמות הברווזים , החוגלות ושאר בעלי כנף שהברחתי ללא כוונה מכמה ברכות  גדולות ליד תחנת בר גיורא , פשוט מהממת. תוסיפו לזה 2 שועלים (אולי תנים) גדולים ומרשימים שחצו באדישות את השביל לפני (טורפים מתעלמים ממני בשל הרזון..), רשתות של קורי עכביש מפחידות בגודלם צמודות לעצים,   מזג אויר נעים וקריר לאורך כל הדרך עד לסיום….כוסי מלאה….

לו"ז – מדוייק ללא איחורים והמתנות

כבודים וקפה – 0 ₪

טרנספורטציה הלוך חזור –  ת"א, ירושליים, בית שמש וחזרה – 19.5 ש"ח

מזון – בנגוד גמור למסורת רכסים, בגשר קובי פגשתי קבוצת רוכבות מרחובות (כולל זכר מוביל אחד) שהבינו את מצוקתי כרוכב בודד וגלמוד, ומהיותן יצורים אנושיים טובי לב (וצורה..) , חלקו עימי מפיתם בשמחה. ואצלם "פת" זאת "פת" !! ומלאו את צלחתי (קבלתי מהם גם צלחת למזכרת עם הקדשה) בכל טוב. כמעט אחרתי את הרכבת הביתה בזמן בשל ההמתנה לקפה (לא נתנו לי שחרור לפני קפה ועוגה..) והקפה – נותנים לך בספל של גוליבר! ספל – ספל,  ולא באצבעון הרגיל של רכסים

נקודות ענין ושאר ירקות

בצרוף החברה להגנת הטבע, הוחלט לבנות מחסה סעודי לחמורים, פליטי רכסים הגריאטריים שלא באים לרכיבות יותר (ראו תמונה מצורפת למטה, שם המחסה – זמני..) זה אחרי שבגן החיות התנכי לא הסכימו לקבלם בגלל צורתם ואי התיצבות לטיולים

המזל שיחק לי ןלטיפשותי. מפחד לאחר את הרכבת בבית שמש, נסעתי לאורך פסי הרכבת במקום לבצע סבוב ארוך בכביש, עד למשטח העליה לרכבת.  (למי שמכיר , זה באמת לא חכם) 2 פקחים מקומיים עצרו אותי בכניסה המומים לגמרי מהתרגיל  ולא ידעו אם לשים עלי אזיקים או מאסר מיידי (אחרי קנס לא קטן) .שחרור מהיר בוצע לאחר שהראיתי להם תמונות של איליי ומדלן והסברתי שאני ממהר הביתה כדי להמשיך בתהליך הייצור של אחותו לעתיד. אני מניח שהתמונות חסכו לי קנס של כ- 500 ₪.

סתם לאינפורמציה כללית –  הסיבה שארואלד  אדמונסון הנורווגי הגיע ראשון לקוטב הדרומי היתה שבעצם הוא תכנן ליסוע 

לירושליים ברכבת אך כשבדק את מהירות הרכבת ולוז שלה, החליט לקצר דרך הקוטב..

קוץ