קולומנסקופיה וטיול אופניים -תל שימרון

"דודי צח ואדום, דגול מרבבה" – בקצרה –  תאור הטיול היום המסכם את המסלול, מזג האויר, הרוכבים והארוחה בסכום

לפני הסבר הכותרת – סכום היום.

0730, מושב חמרית, התייצבו  הרוכבים – דארטינאן,  אתוס, פורטוס, ארמיס – ארבעת המוסקטרים ( הידועים גם בשמותיהם הלועזיים – לוין, ארני, קוץ ורוגטקה (אבנר. הסבר בהמשך))

מסלול – ממש מושלם. מספר ק"מ לא ידוע (נגמרה הבטריה ב- GPS)  של סינגלים אינסופיים, לא נגמרים של תמרית וגבעת אלה, טפוסים לא קלים בשל תוואי הסינגלים שהסתכמו בסך של כ-600 מ טפוס מצטבר , מזג אויר מלטף עם ובלי שמש, ונוף – כרגיל – יפה עד כדי כאב ועדיין ירוק ופורח (להוציא דרדרים מצויים שכבר מתחבאים מאחורי כל סבוב בסינגל ומחביאים קוצים  דוקרניים,מעצבנים מאחורי כותרת סגלגלה ומלאת חיוכים עד שאתה נתקל בה..). סיום מושלם שלא ברור לי איך לוין הצליח למצוא ירדה ארוכה ומהנה בסוף עד לרכבים עצמם שחנו  במקום די גבוה. נס חד פעמי.

ובסוף – ישיבה ארוכה בחומוסיה של רמת ישי שלא רצינו שתגמר.  מסוג הימים שאתה רוצה שימשכו לנצח…

הפתעות היום – 

  1. לכותרת – מענין כיצד שני ארועים המתרחשים במרחק זמן ומיקום שונים לחלוטין כל כך דומים מבחינת התוכן, התחושה והאחראים לבצוע. מדובר בשלוב המופלא בין חדירת אחוריים (קולומנסקופייה) שעברתי אמש וטיול האופניים היום.
    הכיצד?
    בשניהם אתה מבצע הכנות מקדימות ערב קודם, קם בבוקר – רץ לישיבה ארוכה על האסלה, לובש בגוד מתאים (חלוק צחור פתוח לרווחה מאחור במקרה של הקולונ….) , מגיע למקום המפגש המיועד , ומאותו רגע – שקט ושלווה, אתה לא אחראי לכלום – כל מה שקורה הוא באחריות המתכננים/מובילים /מרדימים/חודרנים המטפלים בך באהבה ובחום לב (וגם בעזרת צנרת קלה במקרה הקולונ….)  ואתה מפקיד את גורל אחוריך והחור העגול במרכזם (במקרה האופניים גם הרגליים משתתפות קצת בארוע). והסוף – שקט ורגוע כמו בהתחלה עם אותו סוג כאב וזכרון הטבוע באחוריך ממה שעבר עליהם בשעות האחרונות
  2. בכניסה לתמרית, 7000 כלי רכב נושאי דגלים ירוקים ממלאים את השדה. נפלנו על סיום המרוץ של "הר לעמק"  מרוץ שליחים של כ-200ק"מ מהגליל המערבי לעמק. לאחר שהצלחנו  לעקוף את המחסום המשטרתי ולהכנס לישוב  (טענתי שאני ממקימי  הישוב)  והתחלנו לרכב, היינו צריכים להזהר לא לדרוס את כל הרצים שבחוצפתם רצו על השבילים שלנו וכמו כן לשמר על יציבות ומבט מרוכז לפנים בלי לפזול לכוון חלק מהרצות ש…(המשך תאור ופרטים על הכוראוגרפיה של הרצות ימסר  בע"פ  למעונינים  בשל חשש מתביעת הטרדה מינית..)
  3. 2 חידות : (אין פרסים לפותרים)  – 1. מי זה רוגטקה ומהיכן נובע שם עתיק ומפואר זה  (רמז – פולניה). 2 קצת קשור לראשון – מה זה טריפל אמריקנו . (המצאה של אבנר ששגעה את כל המלצרים בארקפה בצומת אלונים)
  4. הסיבה שאבנר מוזכר מספר רב כל כך של פעמים היה שאתו הגעתי לטיול ותודה לו על שנתן לי לדבר קצרה מהרצליה עד למושב נהלל). הבנתי שבמקרה של מוות , הוא תרם את מוחו למדע ויש ריב אדיר בין אוניבסיטת תל אביב וירושליים על 2 התאים האפורים הללו…

20150503000357