הר גולחן

על הר גולחן שמעתי לראשונה כאשר התישבתי השבוע עם לוין להכין את המסלול.וכי מה כבר יכול לחדש לנו עוד מסלול מדברי ואיזה הר
שבולט בקושי 100 מ מעל פני השטח,אך לא כך היו פני הדברים.
התאספנו במקום הקבוע בזמן האחרון,המפעל העליון בנחל צין,ששה אנשי רכסים ועוד ל"וו צדיקים כולל אבישי ודני,שמנו פעמינו לכוון דרום מזרח ותוך זמן קצר ירדנו משבילים מסומנים
והחלנו להתגלגל על משטחי חמדות כשאנו בוחרים את דרכנו מרגע לרגע.אחרי רכיבה לא ארוכה הגענו להר גולחן,השארנו את האופניים למטה וטפסנו לראשו.
מה אומר לכם,כבר מזמן לא התרגשתי כל כך.נוף פנוראמי של 360 נפרש לנגד ענינו,מדרום מתחתינו נחל צין והור ההר בכל יופיו,ממזרח המצוק העצום של נחל חתירה ,ומצפון לנו הקמרונות של המכתש הגדול-מדהים ועוצר נשימה.אכלנו על הפסגה ומשם ירדנו ורכבנו עד לקצה המצוק של נחל חתירה.המשכנו את דרכנו צפונה בתוך הערוץ של נחל גולחן,כאשר בדרכנו אנו חוצים אגם עונתי ומחרפים נפשנו במים הגועשים עד שעברנו מעל הסכר.
המשכנו להתגלגל בתוך אפיקי נחלים לכוון עין יורקעם,שם עזבו אותנו ל"וו הצדיקים.נפשנו בעין יורקעם ונזכרתי שפעם קודמת היינו שם עם בוגלר.רכבנו על המדרון המערבי התלול של אפיק הנחל עד לנקודת תצפית מדהימה גם על המפל של נחל חתירה וגם סוף כל סוף ראינו את מעלה פלמ"ח-באמת לא מתאים לאופניים.