מעלה העקרבים הרומי

מעלה עקרבים הרומי
למרות שהשעה הייתה 8 קור מקפיא קידם את פנינו כשיצאנו מהמכוניות.מד הטמפרטורה הראה 0.יצאנו מכוון מפעל אורון על הכביש עד לצומת שמובילה לכוון מעלה עקרבים,
לאחר כ4 ק"מ ירדנו לשטח דרך השביל השחור שמטפס מתחת לקו הרכס "מעדנות" עד למיצד צפיר.מאחר ובנקודה זו תומר גילה שהמוביל האחורי שלו תקוע,עשינו שם את הפסקת הקפה שלנו,
ולאחר מכן יעלה ותומר עזבו אותנו וחזרו כלעומת שבאו. חצינו את קו הרכס והתחלנו לרדת את המעלה הרומי,חוויה מדהימה שרק מי שהיה שם יכול להבין על מה מדובר,מאחר ואחיזת הסלע טובה
ניתן לרדת בשפועים רציניים ביותר,ומאחר והיכולת הטכנית של כולם השתפרה מאוד(בעיקר של יורם) האדרנלין זרם והשמחה הייתה גדולה.
לאחר מנוחה קלה טיפסנו על הכביש עד למעלה,הרבה יותר קל ממה שזכרתי מהטיפוס הקודם.למעלה ליד האנדרטה לחיל ההנדסה הפסקת אוכל נוספת.ניסיתי שביל שעדין אף פעם לא רכבנו בו
בפניה לכוון "מעלה עלי" פנינו שמאלה לשביל אדום של חוצה ישראל,לאחר טיפוס רגלי של 200מ הגענו לקצה הרכס ומשם התגלגלנו בסינגל מעולה חזרה עד למיצד צפיר.הכוונה היתה להמשיך
בשביל האדום עד למעלה פלמ"ח ומשם לעין ירקעם,רוני טען שמעלה פלמ"ח למיטב זכרונו קשה מאוד ומפאת השעה,הוא ממליץ לשנות את המסלול,התיעצות קלה ,התלבטות,וקבלנו את הצעתו.
לפעמים אני מדהים את עצמי (כנראה שהגיל עושה את שלו)בכול אופן חזרנו בשביל שאתו התחלנו את הבוקר עם שנויים קלים,המשכנו על הכביש למכוניות,וסימנו עם מרק חם בצומת קמה.
בכל מקרה "מעלה פלמ"ח" יבוצע בערך בעוד חודש אחרי שנתאושש  מהשבוע הבא-ראו הוזהרתם-משה משה פיספסת