הקיץ בא – סכום טיול בדרך בורמה

ונתחיל במוביל (שוב חרוז של שחר), דר. ארני, הידוע ביכולתו להסב סבל למקורביו הן בשבתם מחוברים בכסא האיקויזיציה שלו או בטיולי האופניים שהוא מארגן, טרח, השקיע וארגן טיול שלמרות שהיה קשה וחם – היה שווה את המאמץ. תודה לך ארני מכולנו…
.
ולענינים – 10 נדונים התחילו את דרך בורמה ב – 7 בבוקר וחזרו לשם ב-1230 כשהם זקנים בכמה שנים ופניהם חרושות תלמים מסבלות היום (אני מגזים בדרמטיות התאור אבל יש לי מצב רוח יצירתי היום אז תצטרכו לסבול קמעה….). אני מניח כי הנוף היה נהדר רוב הזמן אם הייתי מצליח לראות משהוא מבעד למסך הזיעה והמים שגלשו במורד גופי ומכנסי לאזורים שהשתיקה יפה להם.

הבוקר דוקא התחיל לא רע כשהובטח לנו כי "בשל החום הצפוי היום, המסלול כולל רק עליה וירידה אחת" הכוונה טובה הבעיה שהיא תפקדה כנדנדה – ירידה עליה, ירידה עליה, וחוזר חלילה כל פעם רק פעם אחת…

מסלול– בורמה, שואבה, עין לימון, אבו גוש, הר הרוח, ירידה בנחל לא ברור, מעלה חורון, שער הגיא, דרך בורמה, סוף. נשמע קצר אבל לקח 5 שעות וכמה מאות ק"ג של זיעה….זיעה בעיקר בגלל ששמש הבוקר היניחה כמו כל שמש נורמלית שנגמע ביום חם כזה את הטיול עד 1000 , התיחסה אלינו בהתחלה בבחביבות. בשעה 1100 כשהבינה שזה לא הולך לקרות, הסירה את הכפפות ונסתה לצלות אותנו חיים (כמובן שבחרה את הרגעים שבהם פ. טרח להתהפך ולהתרסק לחתיכות באזורים חשופים לשמש…).

לסכום שוב – שווה. תחושת ספוק לא קטנה כשאתה מצליח לגמור יום כזה ללא קורבנות בנפש ושעליו תוכל לספר לנכדים (במקרה שלי – לילד הבא ..)

מספר זוטות וארועים מיוחדים
המשפט האלוהי של ארני שמסכם את הטיול היה כשהגענו לנקודת האלחזור בהר הרוח "יש לי GPS ביד ונתתי לאידיוטים מסביב ליעץ לי"
המסלול וההתהפכויות היום עמדו בסמן האות "פ". – התחיל באמיר "פרי" שבצע את ה"פלייה" הראשון בעליה מעין לימון, משם ל"פירואט" מדהים בירידה התלולה מהר הרוח וכמעט נגמר ב"פנימית א" בחדר מיון אליו היה מגיע אם היה ממשיך להפליא בתעופותיו המרהיבות בהמשך.
מישהוא צריך לתפוס מילה עם הזקן למעלה (זה שהיה לו מנהג משונה פעם לדבר לאנשים מתןך שיחים בוערים אבל כנראה כבר נגמל מזה) ולהבין מה עבר לו בראש כשהבטיח לנו את הארץ המובטחת ואז עבר לתכנון מזג האווירשם והתרכז בחום ובלחות..
קובה הופיע עם אופני ה- 29 החדשות שלו שקנה לאחר ששמע מלייזר על השפור המופלא בבצועיו עם ה- 29 שלו. קובה – כשלייזר אמר לך כי הוא מצליח יותר בגלל "הגודל!", הוא לא התכוון לזה…..
כשהצעתי לארני שנחזור במסלול קל יותר דרך נחל אילן הוא הסביר לי שמסלולים כאלו הוא שומר לתקופה מאוחרת יותר ולפיליפינים שידחפו אותנו שם עם העגלות (מה שלא רחוק כל כך..)
מישהוא יכול להסביר לי למה כולם מכנים את ארני בשם "דר. ארני" ואני שביליתי כ-21 שנים שפוף על ספסל הלמודים לא זכיתי לכבוד והערכה דומים?. אי צדק משווע..
אם הסכום הטיול היום אינו מדויק, אבקש סליחה מקוראי אך בשל הרטיבות התמסמסו לי כל דפי הסכום ששרבטתי. כפצוי – למי שיש סבלנות , מצורף משהוא שכתבתי מזמן אבל לא יזיק לכם לצחוק עליו גם היום…

וכך כתב קוץ בעבר הרחוק-

באחד ממסעותיי לחו"ל נפל לידי מאמר משעשע העוסק במוזרויות ובאמונות תפלות של העוסקים בספורט הדו-אופן ההררי. מה מלאתי שחוק פי בקוראי על מנהגיהם המגוחכים וסטיותיהם הקטנות של אותם אנשים נמוכי קומה. קוץ – כך אמרתי לעצמי – (אני מדבר עם עצמי המון) – ראה אנשים לאיזה שפל מדרגה הם מדרדרים עד שאינם מסוגלים להבחין אפילו בין מציאות לבין טיול אופניים.
התעוררתי בבהלה מהדו-שיח עם עצמי רק בסוף המאמר כשלפתע הגעתי למסקנה הבלתי נמנעת כי כותב המאמר עוקב אחרי בצמוד מזה זמן רב וכי כל משובותי בשנים האחרונות מוזכרות פה. האיש העלה עלי כתב את תולדות חיי לאחרונה ולא חס לשניה על צינעתי הפרטית.
מה קורה פה ? את מי תובעים ?

משנרגעתי, החלטתי לשתף את הקוראים בענין ו"דליתי" כמה "צמוקי חמדה" ממאמר זה:

אתה נוהג באוטו שלך ו:
אתה מנסה לאותת לפניה ימינה ונותן סטירת לחי עם היד לנוסע שלידך.
אתה מנתקרב למהמורה בדרך או לפסי ברזל ואתה מתרומם בכסא וכמעט תולש את ההגה בנסיון "לקפוץ" מעליהם.
מישהוא במכונית ליד שואל אותך על כתובת מסוימת ואתה מוצא את עצמך נותן לו מסלול "קיצור" שחלקו SINGLE TREK בחורש הסמוך.
יש לך פנצר ואתה מושיט את היד באופן אוטומטי למשאבה.
אתה נכנס להסטריה כשאתה צריך לבלום בלימת חרום ואין ידיות של ברקס ליד ההגה. !!.
כל סבוב אתה מטה את גופך בחדות לכוון הסבוב ובזמן עקיפה אתה מודיע לנעקף בקול"עוקף מימין" !!.
אתה מודיע בקול רם תוך כדי נהיגה באיילון לאשתך "זהירות – ענף" או "זהירות תיל"
ביום כפור אתה מוצא את עצמך בבית הכנסת מתפלל בהיסח הדעת מתוך עותק של MOUNTAIN BIKE ACTION.
אתה מהסס בין "קנונדייל" ו"פרופלקס" בזמן חפוש שם מתאים לבנך הבכור (אשתך מתעקשת על "יונתן"הבנלי..).
· אתה לא יכול לישון בלילות החורף הסוערים כשהאופניים בחוץ בקור הזה..
· אתה מחכה עד שאשתך תרדם לפני שאתה הולך להכניס את האופניים לחדר השינה החמים בלילות החורף הסוערים האלו..
· אתה ישן עם האופניים בחוץ כשמתברר שאשתך לא נרדמה…..
נולד לך ילד ראשון אבל בארנק יש לך תמונה של ה- TREK שקנית לאחרונה.
אתה מתוכח עם אשתך " נכון שזאת ברית המילה הראשונה שלנו אבל להפסיד טיול למכתש רמון?…."
מצחיקה אותך חולצת השזיף החדשה של אשתך אבל זה לא מפריע לך להסתובב לאור יום עם מכנסי רכיבה צמודות בצבע חרדל מזעזע..
אתה מסוגל להתיחס בשוויון נפש לרצח עם ברואנדה אבל שריטה חדשה על ה- TREK !!!..
לקום ב-7:00 בבוקר לעבודה, זאת קריעת ים סוף- אבל ביום שישי ב – 4:00 לטיול? "PIECE OF CAKE "..

יכולתי להמשיך עוד כהנה וכהנה אלא שנזכרתי לפתע כי נשוי אנוכי ואצה לי הדרך לביתי לטפל בבטנה התופחת של בת זוגי….

קוץ שוב

15.6.2012