מתושלח וחברים- גלבוע-בעקבות 80 שנות אורי ירושלמי

הסכום הפעם עוסק קצת יותר באנשים ופחות באופניים.משום מה גרם לי הטיול היום להתרכז פחות באופניים , בפי המזוהם ובבדיחות הסכום ולחשוב יותר על החיים , הרוכבים סביבי והשפעתם/תרומתם לחיי.

לעניין – למרות הסרקזם הנפוץ אצלנו ולמרות שהתלוצצתי שירושלמי קרוב משפחה של איינשטיין הוא בטוח לא, היה משהוא אחר בלראות בן אדם בן 80 (יום לא פחות) שמשהוא באופיו  גורם לו לטפס את העלייה לגלבוע בעקשנות ולאט בהתמדה אינסופית. אינו  מתייאש , אינו מתלונן . ועל פניו חיוך ומשפט שמח כל פעם שנפגשים . מבחינתי, זה היה חלון הצצה  לעולם ולאופי שלנו אין (לי ,בטוח לא).  הורדת כובע צנועה ותאור שקט בכתב הוא המעט שאני יכול לעשות כדי לבטא את הערכתי. באיזה שהוא מקום בלי שהרגשתי או הבנתי , חשתי כבוד ברכיבה לידו… לראות 80 שנה של מאמץ רוכבים לידי  ולעקוב אחרי הפלא האנושי ששנים לא שמתי לב אליו ועכשיו הוא לידי. אולי נשמע קצת נפוח מדי אבל תחושות ורגשות מסוג זה שוות את משקלן בזהב.

כל הכבוד ירושלמי. תחושתי שבקצב הזה הוא יפתיע את כולנו עוד לפחות עשור (למרות שלפי הערכתו אורך החיים שלו כפי שהוא הסביר לנו בנסיעה הביתה יהיה קצר הרבה יותר)

קצת רשמים לדורות הבאים – קסם של טמטום – טיול יום הולדת לירושלמי בגלבוע 

זה היה השם שרציתי לתת לסכום  בתחילה. נגמור קודם עם הטמטום  – השם בא מהטיול לתל שימרון ב- 2014, לרכב כ- 50 ק"מ במעלה הגלבוע ומורדו בתוספת חום משתולל של כ- 40 מעלות ולגמור בטבילה ארוכה ארוכה וקרירה בתוספת בירות זיתים ושונות מעשה ידי דני ג.,  צריך מוח ואופי של חסרי חוליות מפותחים  כדי לסבול וליהנות בו זמנית. זהוא קסם הטמטום..(אלא אם כן יש למישהוא הגדרה טובה  מזו)..

 כדי שלא נשכח – 6 רוכבים – הקודקוד – ירושלמי – ואנחנו –  ניר ס, דני ג, דרור, קוץ, רונ ק.

לאמר את האמת? – ברכיבה עצמה החום היה נוראי אבל לא קטלני (קשה להבין מה אני מתכווi, בגלל החום..)  ובסיום , הצרוף של הדהירה הארוכה ממירב לעמק הירדן  עם רוח פנים קרירה +   הטבילה הארוכה והקרירה בנחל ניר דוד/קבוצים הקהה לגמרי את שובר הקללות שהשארתי מאחורי בעליה למעלה גלבוע…

עוד חוויות

והיות וזה היה יום שישי של תחושות ורגשות –

לעיתים בטיולים שלנו, מתגלים ונחשפים לך ארועים ואנשים שנמצאים מולך כל הזמן ואינך מבחין בדיוק מיהו ומהו… סרקזם ובדיחות בצד – היום בנסיעה ובטיול עם ניר סלקטר הבנתי לפתע עם מי אני "חבר" ..

כמו שמדלן הגדירה אותו – דאבל גדול – איש גדול עם לב גדול . אין לי ספק כי הוא הטוב מבין כולנו (וזה כולל את כל האנשים שאני מכיר ובטח ברכסים) . איש גדול שקט וטוב לב  שאינו בולט ואינו מקשקש הרבה . נדיבות שקטה וחסרת פינות. לחיות עם אופי כזה בחברה האכזרית שלנו בלי להשתנות ובלי להדבק בתכונות שלי או של כמה "יפי נפש" בסביבה, הלואי עלי. היום ,  בלי לחשוב פעמיים,  הוא ארגן טיול כזה על טהרת ירושלמי כשהסיבה היחידה לארגון טיול כזה כשנשאל הייתה " כי ירושלמי ביקש…" ביום שאני הייתי אומר דבר כזה, המשיח היה מתהפך בקברו (ואני חושב שגם אמא שלי הייתה מצטרפת אליו..)

סתם חידה – מישהוא יודע מהו כוכב מתושלח ?(יש דבר כזה…)

עוד חידה – בהפסקה בצומת מעלה גלבוע אמרו לי שיש לי "פה מפיר מרגליות.." זה טוב או רע?

תודות למי שמגיע לו – דני גורן שהוציא צידנית גדולה וקרה בנחל ניר דוד והצבור חגג על בירה קרה זיתים ו – 2 בננות עולות בימים שאיש לא רצה חוץ ממני  (תודה דני על העצירות).    השאר –  הביאו כלום…

אם כבר הזכרתי את מתושלח – מישהוא יודע מהו "כוכב מתושלח" ?(יש דבר כזה…)

 

קוץ