טיול והדר – האדמו"ר מהר אדר

או – פניו לדרום ואחוריו לצפון – צרכים בהר  אדר

או – תעלומת האיל והאייל בחסות פיטר

או…יש עוד הרבה או…

ראשית – סכום תחושות ווחוויות

ישנם רגעים של שלמות בחיים שלא תמיד חוזרים על עצמם. בהם פיסות תשבץ החיים  מתלכדות באחת ויוצרות רצף   של תענוג צרוף מושלם.

 לא ברור לי מה קרה בטיול היום  אך התוצאה – זאת בדיוק. היה משהוא שקט ומושלם בחבורה היום . לא ברור מדוע.  אותן  דמויות,  אותם ביצקלטים, אותו נוף ומזג אויר  אך התוצאה הסופית – (לגבי לפחות)  מושלם. לא רצית להיות בשום מקום אחר /מישהוא אחר…

יכולני להמשיך עוד  הרבה אך אקווה שהכוונה והרגש ברורים.

נגש לפרטים ולכסוי הטיול והפתיחה:

0730 – חול המועד פסח. מסעדה לבנונית באבו גוש. ענן של ריח פתות  גואה  ומאפיל על פרורי המצה המעופפים ביחידות פה ושם.

10 נצבים.. עמודי התווך של רכסים. (פרוט קצר כדי להסביר את הפתיחה.)  –

יורם פינדר  – קצת נמוך אך ראש לשועלים. בנוסף – יוזם,  מוביל תורם.

האמדו"ר – רבי  יצחק אחייובל  מהר אדר, יועץ משני מאחורי הקלעים, יצרן עליות וירידות אינסופיות שהצדיק, יורם, בטוב ליבו ניסה לקצר אך ללא הצלחה

פינדר 2  – אח של יורם , מצטרף חצי חדש. חמוד (לאחר שלמדנו להכירו לא ברור איך אבא פינדר ניכשל בניסיון השני..)

 יעלה – כרגיל, מלכת הפיות והקפה

ארני אורי – רופא מדופלם – המשכיב הכי מהיר בעיר (הסבר התואר בסוף…)

פיטר – ילד קטן ונחמד. לא מתבגר אף פעם. נמשך לכבשים (נקבות…)

רוני – טורנדו הירידות , סוג של קמיקזה ישראלי…

לוין – נחמד חייכן וסלחני יותר מתמיד. ג ם רזה קצת (למרות שעוד ארוכה הדרך..)

קוץ – אין צורך בהרחבה – יצור אלוהי

אילן – רוכב  רוכב…חלק מהשיירה

מסלול ומרחקים

מתחיל – לבנונית, נמשך – אבו גוש, עליה לנטופה, עליה להר אדר, מעלה החמישה, ירידה ארוכהההההההה ומענגת עד לנחל יתלה , חוזר,  טפוס רב אורך עד לישבן המערבי של נווה אילן, ירידה מטורפת מס. 3 בדרך הדרדרת (שבמרכזה נצבים בגאווה אבני המיל הרומי ) עד לנחיתה בנחל אילן, הסחבות אינסופית לכל אורך הנחל  בדרך ארווווווכה ומעייפת עד לנווה אילן , ומה  שנשאר הוא מאבק לחיים או למוות בדהירה מטורפת בכביש למטה דרך כל  אבו גוש עד לנחיתה בלבנונית שוב. סוף..(היו עוד מספר ירידות ועליות קטנות שלא נספרו..)

קצת מתמטיקה . דיוושנו  – 29.7 ק"מ, 862 מ~  עליות  שמנות בשר. 1059 קלוריות  (בדוק!)  ועוד כמה מספרים במסך ה-GPS  שאין לי מושג מה כוונתן. (כמו – time to next sex  01:17 ??)

מצב אטמוספרי (מזג אויר)  – בגדול קר עד מפתיע ..לאחר 35 המעלות של החמסין ביום  שלישי, התיצבנו רובנו ערומים למחצה וחמושים רק בחולצות קצרות ומכנסיים כנ"ל רק כדי להיתקל בכ- 15 מעלות מצומצמות מפוזרות בדלילות פה ושם ,כמעט חוסר שמש. ורוח קרה נבזית אורבת בסבובי הירידות.   אין מה להגיד – התכווצנו להפליא  (א. רץ לפגוש אורולוג בסוף בגלל מיקום הכווץ אצלו..).

קפה – שתי הפסקות ברוכות של יעלה וארני שהקפה והעוגות שתרמו עזרו למלחמה בכווצים

סוף וצוותא –  הרביצה בסיום בלבנונית  (נס חנוכה , למצוא בדקה מקום ל-10 איש בלבנונית בחול המועד !!) על מרבצי המסבכה והגרגירים  היתה תמהיל של אותה מתיקות של הטיול.  אלמלא נגמר החומוס היינו יושבים שם גם עכשיו….

כרגיל – מספר תוספות:

לגבי הכותרת ואופצית השם השני לסכום  –  בשלב מסוים בנחל יתלה,  פרשתי לבין השיחים כדי להקל על המשקל בעליה שלפנינו ואז -… עשיית הצרכים במקום פתוח ,פוסק שולחן ערוך, מחייבת התכוונות גאוגרפית מיוחדת  "אם נפנה במקום שאין בו מחיצות , יכוון שיהיו פניו לדרום ואחוריו לצפון,  או איפכא, אבל בין מזרח למערב –אסור".  לצערי לא שעיתי להזהרות חז"ל בכריעה היום בשטח וכתוצאה,  נחתתי ישירות על סרפד מרושע שאורב במיוחד לעבריינים כמוני. ראו הוזהרתם..

עברנו ליד הבית של האמו"ר מהר אדר שהזמין אותנו לשתות קפה ועוגה בביתו אך עשה זאת מספיק בשקט כך שאיש לא שמע…

פרשת האייל הבלתי פתורה-פיטר הציק לכל מי שרק זז בסביבה שיסביר לו מה הבדל בין איל אייל ואיייל (חיה שהוא המציא)  כי כבר חודש שהוא לא ישן בגלל הנ"ל. יש מופרעויות נפשיות שלא בולטות בשטח ומנוגדות לכשרון הרכיבה של המופרע. פיטר – אם בא לך לשכב עם כבשה, קדימה, אל תסתיר את זה. אחרי תומר עם הפרות הכל מותר ואפשרי….הסיבה שאני מוטרד הינה שהוא התחיל לצטט תהילים (פח ה)  ואת התלמוד במכתבים שהוא שולח בווטסאפ.  פיטר – הייתה לנו מספיק הפתעה ברכסים לאור ההתרבות המאוחרת שלי ושל קובה , לא צריך הפתעה נוספת עם גדיים..

ארני – לפי טענתו "המשכיב הכי מהיר בעיר", התייחס לנשים אצלו במרפאה ולכסא המתכוונן שלו. מניסיוני האישי – מבוסס על אדי האמת.. בביקורי לפני כחודש, יצאה המטופלת שלפני עם דמעות בעיניה וברכת הגומל בפיה  (אשה כבת  79 אך כל אחיותיה הן עם אותו ספור ..).

 

 שלכם – קוץ