טיול בכרמל

יורם התנדב להוביל. כמובן, מסלול שהוא תכנן! הוצא מייל מסודר לכלל רכסים וחיכינו לאישורו של מי שמתכוון להגיע.

לא נתקבל אפילו אחד כזה. התחלתי להזיע…

06:50 תחנת הדלק בכניסה לכרם מהר"ל. שתי מכוניות נעצרות סימולטנית בחניה (הכל מסומן כחול לבן לטובת באי המסעדונת שם. על כל המכוניות מנשאי אופניים בשלל צורות –  שרוכביהם הפליגו מזמן לדרכם) מן המכוניות נפלטים שלושת המוסקטרים של היום:יורם, שי הלפרין וכותב שורות אלו.

יוצאים לדרך. יורם מושך ומושך צפונה ממזרח ובמקביל לכביש רק בכדי להראות לנו את הפניה בסוף הטיול אל החומוס בעין כרמל. "נפנפו לשלום" הוא מסנן לנו: "הטיול נגמר כאן". פונה ימינה בין מטעי הבננות ולנגד עיננו הולכת ומתגלית עליה דרדרתית שנעלמת בעננים ובאמתחתה רישום היסטורי הנוגע לרכסים. בטיול כלשהו שגם אותו יורם הוביל הייתה תחתית העליה נקודת פירוד שבה חלק ניכר מהרוכבים עשה מעשה שפוי וחתר למכוניות ישירות בזמן שמספר מוכי אופניים הסתערו על העליה בשארית כוחותיהם ומצטערים על כך עד עצם היום הזה.

ההיסטוריה חוזרת. טיפוס ארוך וטבול בלחות רצחנית מקבל את פנינו. טיפוס שהסתיים בהפוגה ליד התותח של שי. מצטלמים, יורם מחליף חוויות עם קבוצת מסוקסים בעלי כלים ממשפחת GAINT שהגיחו אחרינו ונעלמו באבק לפנינו. אחרי רכיבה של עוד מספר ק"מ המתינה לנו עוד עליה מצויידת בפיתולים ודרדרות שקטעים כאלו ואחרים שלה רכבנו בעבר, אלא שהפעם נגד הכיוון – כלומר בעליה.

יורם הופיע חמוש באופני GIANT 27.5 ממיטב הטכנולוגיה העכשווית החל בשלדת קרבון וכלה במחליף הילוכים עם קלאץ'. שאר רוכבי הקבוצה הציגו אופניים עם מיטב חידושי הטכנולוגיה של האלף השני לסה"נ. שי הצטייד באופני שיכוך מלא של ספשלייזד -למיטב זכרוני – ואנוכי בTREK 9700 הקרבון שלי שהינם בעלי זנב קשיח והם הוותיקים ביותר בצי הפרטי שלי. רעיון שרחוק ת"ק פרסה מלהשתייך לאגף הרעיונות המבריקים במוסד כלשהו. על החוכמה הזאת שילמתי גם שילמתי בצורה שהתבטאה בהתנזרות מחסדי המושב בכל עת אפשרית, ובהמהום בלתי פוסק שנבע מהמפגשים שנערכו בין המערכת העליונה והתחתונה של כלל השיניים בפי. לאחר 40 שנה במדבר – כשעמוד הענן המוביל אותנו מתגלה לעיננו מפעם לפעם – בעיקר בצמתים – הגענו לכביש היורד מדליה לכוון אלייקים. שי – שמלאי המיים שברשותו נגמר – זכה בבקבוק הנוסף שלי, אבל זה סיפק תירוץ מצויין לשכנע את יורם להיכנס לתחנת דלק בצומת אלייקים. לאורך כל הירידה וגם בעצירה הזאת הייתה נוכחות בולטת של מכוניות עם אופניים עליהם שהסתבר לנו שרוכביהם השתתפו באירוע "בשביל הבנים" לציון חללי צה"ל הדרוזים.

לאחר קולה ופיצוח גרעינים ששי שלף מאי שם ירדנו לכוון המטווחים במגמת חזרה לכרם מהר"ל. המסלול חזר על מסלול אחר אותו עשיתי עם לוין ואורי -בעליה – לפני מספר חודשים וסיפק לי -אז – אין ספור עצירות לניפוח והחלפת פנימית. אותם אופניים, אותם צמיגים אבל הפעם עם פסי גומי לא הביעו שום התנגדות לאורך כל הדרך. יורם מצא איזשהו כביש פנימי ומשם דהרנו אל תחנת הדלק בסיום יתכן שבחמישית מהזמן שלקח לנו לעלות.

11:35 קצת מעל 39 ק"מ בסיום.

חומוס בעין כרמל המקבל ציון טוב אבל לא כזה ששוה להגיע אליו במיוחד.

היה טוב, גם בגלל שלמעט הלחות הגבוהה מזג האויר היה לזכותינו (רוב הזמן השמש הליטה פניה).
דרור