מתכון ארני לטיול מושלם – פרק בריטניה

נפתח בתודה ענקית לגברת אורי שלא התעצלה בזמנו והביא את האדון אורי ארני לאויר העולם במטרה  ליזום וליצר עבורנו טיולי אופנים בימי שישי ששווים את משקלם בזהב (למרות שחלקים מסוימים אחרים של  הנילוד והתוצר הסופי לא יצאו כה מוצלחים כפי שקיוותה)

ארני בשל לנו תבשיל מופלא היום של מסלול שהיה כמעט מושלם. מזג האויר קצת חם לעונה הזאת. לא הפריע..

 

מתכון:

מצרכים

למנה ראשונה – 0730 בבוקר.  כ- 1000 ק"ג של 14 רוכבים על אופניהם. רחוצים ומטובלים כיאות . ארני עזרא קובה שייקה לייזר ניר ס קוץ אמיר פ עידן הפתעה נעימה בדמות גוליבר (יוני). 2 חדשים –   נפתלי את יורם (זוג גניקולוגים בגיל העמידה שאמיר פ. גרר לטיול. חברה נחמדים למרות היותם נטולי קליטים, שלא ציפו שהמסלול יהיה קשה כל כך. גם אנחנו לא…) יעלה ותומר  (או כפי שגניקלוג א שבש את שמם שלא כמתכוון – תעלה ויומר…) שהגיעו בטעות לפרק קנדה במקום בריטניה  ובסוף השתלבו עמנו באזור שריגים

כ-37 ק"מ לא קלים, כולל כ- 550 מטר לגובה,  קצת קצת ברגל,  כל זה בכ- 6 שעות. רכיבה, גם דרך שטחי בר שלא שזפו גלגל אופניים מימיהם. חלקם הקטן – לא רכיבים לא הליכים ולא שכיבים. סתם יפים.

הכנה, בשול ותיבול המסלול 

סינגלים ארוכים ונעימים, ברובם לא טכניים מדי. דרכי כורכר ועפר  פתוחים שנשקף מהם נוף מרהיב של שדמות יהודה ומישור החוף (גם בפעם ה- 100 כיף לעצור ולנשום את הנוף. )

התחלה מיידית בדרך עפר וסינגל-  ים בעליה עד לראש הפרק, כולל ירידות ועליות אינספור, דרך ארוכה דרך מישור  אבישור, רכס ומצפה משואה  וסתם מיני גבעות עד לתל גודד (תל גודיידה בערבית) . ארוחת בוקר + קפה יעלה  הבלתי נמנע…

כאן הערה קטנה-חברה,היינו כבר 200 פעם בתל ולא טרחנו להכנס למערות המסתור היפפיות מימי בר כוכבא הנמצאות שם מתחת לאף ולראות איפה גרו הסבים שלנו. בטיול הבא אני דואג לזה..

הלאה- הדרדרות תלולה מזרחה עד לתחתית נחל מה שמו, שוב מזרחה למעלה ולמטה  בשטח לכל הכוונים כולל כביש עד ללוזית והמערה הקרסטית הענקית שלה (לשם כן נכנסנו) שוב כביש עד עגור ומשם בסינגל הארוך (צבע אדום) עד לכביש ליד שריגים ומשם דהירה מהירה בדרך נוף פרק בריטניה,  לרכבים ולסוף. חבל..

 

ארועים משמחים

  1. לצמד הבלרינות הרגילות, שייקה את אמיר פרי ששוב הפליאו בזוג הפוכי פלייה מפליאים (במקום שאפילו חרגול עוור לא מתהפך) הצטרפה בלרינה חדשה, אחד משני הגניקולוגים שאמיר פ. גרר לטיול (נדמה לי נפתלי) שניסה כוחו בהתהפכות של 360 מעלות והצליח. בנות – מאחר והתעקמה לו האצבע המורה בנפילה נא בדוקנה היטב את גניקולוגכן לפני שלב הכנסת האצבע… שלישית מתהפכים כזו בצרוף קפה- תה של יעלה הם התבלינים היחידים שנחוצים  להפוך טיול כזה למושלם אמיר, הסביר את הסיבה להתהפכות "תמיד השעה הראשונה קשה לי…" (למרות שהתהפך אחרי 3 שעות רכיבה)
  2. תקלות-להוציא מספר כמעט התעלפויות של חלק מהחברה בשל קשיי המסלול, פעם ראשונה מאז ברית המילה שלי שנקרעה לי השרשרת. עידן יפה הגוף ועדין הנפש (תאור זה הוא לפי בקשתו) בלי לחשוב פעמיים,  העניק לי חלק חלוף פלאי – " חוליה מהירה" כך שהתיקון לקח שניות. הוא ( עידן)  פרש הביתה באזור עגור, הסיבה, שוב, "בגלל ילדים בגן".מתחיל להישמע חשוד במיוחד הצורה בה הוא מצטחצח ומתייפה לפני הנטישה.
  3. בדרך לטיול טרח ניר ס. שנסע עמדי לרומם את רוחי ולתאר  בצבעים את כל הנקודות לאורך כל כביש 6 בהם ארעו תאונות  מחרידות,  תוך פרוט מפורט של הצורה בה התרסקו אנשים לרסיסים. זה כדי ליצור אוירה שמחה ואופטימיות…