יוסף ואחיו מצטרפים לרכסים

"ג’וּב יוּסֻף (בערביתجُبّ يُوسُف) או בוֹר יוסף הוא שמו של אתר ארכאולוגי בגליל ברמת כורזים שמזוהה על ידי המוסלמים עם הבור בדותן שלתוכו הושלך יוסף המקראי על ידי אחיו (בראשית, ל"ז, כ"ב). במשך מאות שנים שימש האתר כצומת בדרך הים הקושרת את מצריםסוריה,מסופוטמיהצפת והים (נמלי עכו וחיפה). מן המאה העשירית ואילך מוזכר האתר כציון דרך, כמקום קדוש וכמקור מים לשיירות. מן המאה ה-13 היה במקום יישוב, המוזכר עד המאה ה-17. במאה ה-16 נבנה במקום ח'אן (אכסניה לשיירות) קטן.

הח'אן ראוי לאיזכור בשל מבנהו האיתן ורמת ההשתמרות שלו ביחס לח'אנים אחרים מהתקופה, אולם בעשורים האחרונים הידרדר האתר ונהרס עד כדי סכנה למבקריו." (הציטוט מוויקיפדיה).

 

5 עזי נפש התכנסו עם שחר מתחנת דלק בכחל.

מעיפים מבט למעלה להר המתנשא מעלינו. קטן עלינו. נפגשנו אתו בעבר לאחר הטיול ליוון. אז טיפסנו מהכנרת לצפת, הכביש מאליפלט לצפת היה בסלילה ואת נחל עכברה חצינו ברכיבה על הגשר שהיה בסיום בניה. צוק עכברה היה מרשים כאשר צפינו בו מההר ממול ומהנחל. היה ברור שנחזור.

הפעם הכיוון היה טיפוס על המצוק.

 

מכחל לכיוון עמיעד, מגיעים לחירבת ג'וב יוסף, דרור שולף את הטלפון החכם וחוקר את האינטרנט על האתר, אנחנו מחפשים את יוסף אבל הבור ריק, נקווה שיצטרפו אלינו בפעם הבאה. משם מערבה, טיפוס על ההר, שיפוע חזק אבל דרך טובה ומהודקת והעליה טובה משציפיתי. מגיעים לתצפיות מופלאות, מהדרך הכינרת פרושה לרגלינו תצפית עד הגולן מהמצוק תצפית על חלק מהגליל העליון וכל הגליל התחתון, הוואדי  למטה נראה כציור , יושבים ונהנים המנוף, ממשיכים לשבת, מושכים את הזמן, לא מחליפים סוסים מנצחים. שולחים צילומים לחברים, לא כולם שמחים לראות אותנו נהנים, כל אחד והכיף שלו.

 

בלית ברירה בסוף קמים, הנווטים מחפשים את ההמשך, ההמשך פחות רכיב אבל מעניין, עוברים דרך קברי צדיקים של שני תנאים ציון התנא עקביה בן מהללאל והתנא אדמון יורדים לוואדי קצת הליכה קצת רכיבה ואנחנו בכחל. סיום בחומוס אצל נימר.

 

סטטיסטיקות: לא חשוב, היה כיף.

 

יעקב