להבים – אמרתי אעלה בתמר אחזה בסנסניו

יום שישי 9.11.2021  מדוושים עפ"י מסלול שמדיר את מנוחתו של לוין מזה מספר שנים.

יוצאים כרגיל בזמן – אחור של כ 15-20 דקות ממה שנקבע. הגשם -שהפגין את כוחו בעזוז וגבורה במרכז הארץ – הותש בדרך ובאזור ב"ש/להבים פשוט הציג את הפוטנציאל הספון בו מבלי להתממש אלא רק בצורת עננים מאיימים שהכניעו את קרני השמש.

יוצאים. עוד לפני שהספקנו להתחמם צצות ועולות מול עינינו חלמוניות (האתר במזרחה של להבים). כשהן עדיין מועטות יחסית אבל טריות ורעננות. לאחר הסתופפות קצרה במחיצתן תוך כדי השמעת קריאות התפעלות מנומסות כיוצאים ידי חובה, חזרנו אל  העיקר- סיבוב הדוושות והתחלנו ל"תפור" את הגבעות. אלו – אינן טומנות ידיהן בצלחת ומפגינות את הארסנל שברשותן ישר אל סוליות גלגלינו: קוצים, אבנים, דרדרות, סינגלים קצרים, עליות  נרדפות בירידות ו-וויס ורסה.  מגמת ה"תפירה" נצמדה אלינו בנאמנות עיוורת וליוותה אותנו באדיקות במשך 95% של יום הרכיבה הזה.

את הכביש צלחנו מי ברגל מי ברכיבה בכדי להתקל בשני שוטרים רוכבי אופנועים שבישרו לנו על מותו של עוד רוכב כביש, בכביש, בסמוך לערד.

בפינה מוצלת (מן הרוח הלא חזקה שלוותה אותנו) שלפה יעלה את הגזיה מתיקה ובתוך פרק זמן קצר התענגנו על קפה ומיני מתיקה שנשלפו מתיקי האנשים (כמו רחת לוקום – סימלו המסחרי של תומר).

מזג האויר האיר פניו אלינו עם 2 אירועי טפטוף שלא היוו טריגר לחפירת מעילי הגשם אל מחוץ לתיקי הרכיבה.

בשעה 1200 לערך התכנסנו אל נקודת הסיום וספרנו את הנוכחים: יעלה את תומר, יוני, לייזר את אמיר, קובה את שייקה, לוין שנשא  את שרביט ההובלה,  והפתעה בדמות ממי איש שלום שהגיח לרכיבת ביקור לאחר היעדרות של יותר מעשור,  ואנוכי.

בלט בהיעדרו מר קוץ שלאחרונה מפשל בתיאומיו עם חבריו – אלו שאמורים להביא אותו לרכיבה.

רכבנו וניהננו

דרור

בלי כמה הא(ע)רות אי אפשר:

למה הכותרת "טיול סתיו"?בעניין מעילי הגשם, אני דווקא הספקתי להוציא את המעיל מהתיק אבל אפילו לא פתחתי את קיפוליו כי הבנתי ש"נשיאים ורוח וגשם אין".אני רואה כמחמאה גדולה את העובדה שלאחר שנים שחברים מחו"ל מגיעים הם מחפשים אותנו מוצאים אותנו עדיין מדוושים להנאתנו והם איתנו כמו לא עברו שנים.בנושא השם סנסנה שהעסיק אותנו בטיול: "היישוב נקרא על שמה של כיפת עץ התמר כפי שנכתב במגילת שיר השירים: "אָמַרְתִּי אֶעֱלֶה בְתָמָר אֹחֲזָה בְּסַנְסִנָּיו"‏[2] או על שם סנסנה עירמקראית‏[3] בנחלת שבט יהודה." ^ "וְצִקְלַג וּמַדְמַנָּה וְסַנְסַנָּה" בספר יהושעטולאלעומת זאת הר סנסן מקור השם הוא : "…. הוא צורה עברית של השם הערבי סנאסין, שפירושו רכס או רכסים."

רכבנו ונהננו.

יעקב