רכסים בהרי מנשה

טיול היער הקסום- פרק מזרע 29.09.2012

לפני שנים רבות בארץ רחוקה רחוקה נולד למשפחת אורי ילד קטן ומקומט. קללה שהוטלה בנסיך הקטן ביום הוולדו נתנה לו ברירה או להפוך לצפרדע או לרופא שיניים המרבה צער ומכאוב למאות מתיסרייו. הבחירה ברורה. שנים רבות התייסרו הנקדחים תחת כלי המשחית של הצורר הקטן עד שיום אחד (היום ) הופיע המושיע בדמות אביר אצילי (לבן שער ומקריח,ענו וצנוע, נצר למשפחת קוץ) על גבי סוסו האפור (טרק מודל 2009 X9 ) ומחא לו כפיים לאורך כל הטיול והמסלול שארגן בהר הקסם אשר בפאתי פרק מזרע ורמת מנשה – ובא לצורר (ארני) ולרכסים גואל.

זאת הפתיחה הכי מטומטמת שכתבתי בחיי אבל התחושה מובנת, הצורר, בשתוף נושא כליו-לוין, תפר לנו מסלול קסמים מרופד בצל וקרירות מוזרה ביום חם כמו היום שבו צרף ים של עליות, ירידות, וסינגלים שזרמו בקלות מתחת לרגליים, וכל זה מטובל בחבורה המרשימה של מיטב רכסים – הקודח -ארני, נושא כליו-לוין ושאר משרתי החצר – אני, רוני ק, ניר ס,ציון (רוכב חדש ישן), עידן (משב רוח מרענן ששייך ללוין)

פרוט – עם שחר, ב- 0700 התיצבנו כולנו בחניית "3 המשאלות" ליד קבוץ מזרע. מקום נחמד ולבבי ממולא חנויות דגים וצפרים שנתן לרכשם בקלות ללא צורך ב"משאלות" מיוחדות.
המסע התחיל ברגל לא רגל וקצת מפחיד. בתחילה כמעט רכבתי לתוך מחסן ועליו שלט "מחסן רעלים מסוכנים. דייג – בצאתך ,נעל את הדלת" (תמונה שלי והמחסן מצורפת). לאחר מכן, הסתובבנו קצת מסביב לזנב שלנו כ- 2 מטר מהחניה כשזוג המובילים מנסה למצוא את מעיין עין טינה (מכירים את המשפט "פה צריך להיות מעיין?"). בסוף נמצא האובד אבל הכל "אין.."
· מסלול – אין
· מעיין (בדרך כלל עם נוזלים) – אין
· עץ תאנה עם תאנים – אין (עץ ענק יש אבל תאניו איין..)
·
מכאן התחיל מסלול הקסם שנמשך עד 11:30 ביערות הזורע, עין השופט, עמק השלום ובמעלה ומורד נחל גחר. להוציא ביתוק בתולים ראשוני של ארני כמעם בסוף (פנצר ב- "29 שלו. תתרחקו מהמוצר הזה, אין חלקים ואין בצוע..) לא נחשפו טרגדיות או מריבות משפחתיות.

כך זרמנו בדרכים – ארוכווווות, חלקוווווווווות, מטובלות פה ושם בסינגלים מאירי פנים בין עצי הקוקוס והפאפיה (סליחה נגרפתי, אורן..) הכל זרם קל, חם ומשפחתי.עינינו קולטות כל פרט מסביב – יערות שלווים ורחבי ידיים נמים בהוד קדומים דומם ואינם מפריעים את שלוות הנסיעה. ולעיתים, כשיצאנו מן היער, צבעה לנו שמש הבוקר את המישורים וחמוקי הגבעות סמוקות הלחי באור רך, ורוח חרישית מהלכת קסמים על הנוף צרוב היופי בים של תכלת בוקר שכולו שלנו.

למזלנו, מיד בהתחלה שבק ה-GPS של לוין חיים ונאלצנו לסמוך על חוש הכוון והראיה המוזנחים שלנו ולכן לא היתה כל טעות או בלבול במסלול. הנושא עלה גם בסוף כאשר בכניסה לקבוץ, לוין פלט בהפתעה "היי, דווקא בסוף ה-GPS שלי חוזר לחיים " וארני הסביר לנו בשקט שככה גם מתנהלים חיי האהבה שלו..

בלי להרגיש מצאנו את עצמנו חזרה בקבוץ ודי מהר חולקים חומוס משותף בתחנת הדלק ליד צומת מגידו. שוב, באווירה שגורמת לך לרצות עוד.
איך אמר המלך ריצרד השלישי במסע הצלב המפורסם שלו ? "תנו לי עוד פעם טיול וקבוצה כזאת ואני מוותר על סוסי…. " יבורכו המובילים הגוררים אותנו בכוח ממיטתנו בימי שישי לחוויות כאלו..

קוץ

אחר

חידה – איך קדחת דנגי בקוסטה ריקה עושה בלגן ומאיטה את טיול האופניים בזורע?. (פרטים במערכת)

הובילו – אורי ולוין
משתתפים – כ8

קטע וידאו מהטיול