"ונענה נפשותינו" – סכום טיול ליום כפורים או – סכום טיול "מפיו של יתום"

עמלתי קשות בנסיון להחליט איזה שם לתת לסכום. "ונענה נפשותינו"-זה מתאים לאופיו האמיתי של הטיול – יום של סבל ואבל ובעיקר קינה – " מה אנחנו עושים פה? " .

היתום – זה כדי למשוך את תשומת לב הקוראים וגם בגלל שאני באמת יתום אז החלטתי על שניהם..

אם כבר מדברים על חג וקדושה – -בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם, לְטַהֵר אֶתְכֶם: מִכֹּל, חַטֹּאתֵיכֶם, לִפְנֵי ה', תִּטְהָרוּ..       לגבי ה"– לא ראינו אותו או את אופניו בדרך אך אין ספק שהוא שלח את קבוצת מלאכי העברונה שלו לחבל במסלול לקראת התענית ואנחנו היינו קבוצת הנסויי לתהליך הטהור….

עכשיו,  לפי המתכון הרגיל – התיצבנו 6 מזקני העדה (שפור של 30% לעומת % ההיתיצבות בשבוע שעבר) – לוין, דרור, גורן, שייקה, קוץ, ואבו בנת (ניצן) ב- 0630 בבוקר אצל הגינגי בקבוץ עינת ומייד דהרנו לדרכנו לכוון אלעד.

 מיד בהתחלה – הפתעה משמחת כשמשום מקום צץ זוג הנשמות האבודות משכון למד – אבישי את אורן +מולי שהיגיעו ברכיבה מהבית להצטרף אלינו. יישר כוחם.

המסלול – לפני שאני מתחיל להשמיץ אותו- כ-25 ק"מ מהגינגי לגבעות השוממות בין אלעד, נחל שילה ומגדל אפק (צדק) וחזרה לגינגי.

התחיל נחמד באוירה  ידידותית כי היינו אמורים לטייל  ב"שפלת החוף" (דגש על "שפלה"). כך טסנו בדרך העפר דרומה ומזרחה עד למעבר מתחת לכביש 444 מצפון לאלעד והתחלנו לטפס מזרחה, ואז הסתבר לנו כי המובילים (דרור את דני גורן) מכירים כל מסלול התאבדות בסביבה וגם אוהבים אותם. משמעות הדבר – טפוסים ארוכים בדרכי 4X4 מלאי דרדרות ואבנים חורשות רע, ירידות בסינגלים מתפתלים עם תשתית דומה ושמות מוזרים – סינגל החביות, סינגל הנחשים (נחשים אין – שום נחש שפוי בדעתו לא יחלום לשים רגל במסלול כזה) וסינגל הצפרדעים.  סינגלים וירידות שגורמות לך להתגעגע לעליות הקודמות..

כל אימת שעלינו על גבעה גבוהה וראיתי את פוארות הירק מעל לסוכה של הגינגי במרחק וחשבתי שאו ט וטו מגיעים, הרגשתי כמו משה רבנו – "רואה את הארץ מרחוק ואליה לא בא"  כי תיכף צצה גבעה נוספת או קרוב משפחה של הסינגל הקטלני הקודם.

הפסקה מתודית אחת בצל גבעה והעץ היחידי בטריטוריה. ארועים מענינים שם – מאמץ קבוצתי לנסות לשכנע את דני לאוץ במעלה הגבעה ולהוריד את ערכת הקפה שהוא מחביא ב"סליק" שלו באזור. נכשל. פגישה מעניינת עם קרוב משפחה של פיטר (רוכב אופניים שהתרוצץ עם כלב הסלוקי שלו בנסיון  לפרק אותו מים האנרגיה שלו).

הפסקה נוספת ומזינה לקראת סיום-דני ודרור הובילו אותנו לעץ תאנה יפה שנחבא בדד באמצע שום מקום וממולא ים של תאנים אכילות שמשום מה אף אחד לא קוטף…

סיום – גמרנו עם חומוס אצל הגינגי ותה אצל זקס (בדיחה גרועה. היות ובתור אב לעתיד אני רוכש ידע בנושא בדיקות שנשים בהריון עוברות כולל בדיקת  "טאי זקס"…)

קוץ

 

סכומים

·        למובילים –  הידע שלהם בשטח מדהים. מכירים כל פניה, אבן או חיוייאי מגביה עוף. ניתן רק לכבד.

·        להוריד את הכובע למולי שלמרות ראיית העטלף שלו וחוש שווי המשקל האבוד שלו, דהר כעול ימים מלא שמחת חייםה במורד סינגלי ההתאבדות היום.

·        שביב מידע אמיתי-פעם נוספת למדנו ש"קרט" הוא שם עתיק שבא לתאר גרעין/חרצן של חרוב לפיו היו מודדים "גודל" בעבר (כפי שאשתי אומרת לי "אתה והקרט שלך….")

[