חלחול אל כביר – מדבר יהודה

טיול שכולו טרוף של יופי (או- יופי של טרוף, או – בחזרה לנוף קדומים) 2009 01 09
"יצאנו אז, חוור היה השחר, במרחקים הבליחו האורות". מילות שיר מימי ילדותינו המאושרים לפני שגארי פישר יצא מדעתו וקפץ עם המצאת המאה – "אופני הרים". אז לא יצאנו לשום מקום כשהשחר היה חוור, התכרבלנו במיטה לבנה וחמימה כשאמא עסוקה בהכנת חביתיות במטבח תוך כדי זמום שיר ילדים פולני נוגע ללב, בטח לא גררננו את עצמותינו הזועקות חמס ב-00: 05 מתוך אותה מיטה, דהרנו 200 ק"מ עד לים המלח ומצוקי דרגות וכל זה כדי ללכת לאבוד אינספור פעמים בבתרונות מדבר יהודה כדי לחזור אחרי 23 ק"מ לאותה נקודה בסוף , וכל זה תוך זמן שיא של שבע שעות . בשביל מה אנחנו טורחים לגדל ולפתח שרירי רגליים וישבן במקום לדאוג למוח?
בחזרה לשחר – כ-20 רוכבים התיצבו במצוקי דרגות עם שחר, הדרדרו כ- 7 שעות מערבה, דרומה , צפונה ולבסוף מזרחה חזרה בכוון כביר אל חלחול (את חלחול לא מצאנו אבל הטיול היה כביר !!) תוך כדי מספר אינסופי של עליות וירידות חלקם מהתלולות שרכבנו בזמן האחרון, חלק גדול ברגל (תוך כדי קריאת "שמע ישראל" בחלקים המטורפים יותר). המסלול היה מטריף ביופיו ובמראות שנחשפו לעינינו מאחורי כל עקול קטן. לא זוכר שנתקלתי בעבר בסינגלים ארוכים ומרשימים כאלו בארץ. בשלב מסוים כשנעצרנו בקצה רכס ענק מעל לוואדי מרשים לא פחות בשם XX, הבנתי למה הכוונה במשפט "נוף קדומים". הדרך בה ההרים הענקיים האלו מתמרים מעליך בשלמות שותקת שמגמידה אותך ואת ה"בעיות" שאנחנו מתמודדים איתן ביום יום (חשבון בנק, פנסיה, השכנים וכו" ..) עד שאתה מוכן להשבע שהם באמת משהוא חי שמסתכל עליך וצוחק בשקט…
כרגיל לא ברור מי הוביל, לוין,דרור,פיטר או אני (תתעלמו מהאחרון) אבל אין ספק שלנווט בשטח כל כך מסובך ומפותל שכל טעות קטנה בנווט עולה לך במרחק אדיר ובעוד ים של עליות וירידות, צריך באמת כשרון מיחד כדי לא לטעות. (באחת החניות הלכתי ל"שרותים" מאחורי הגבעה הסמוכה ולולא קולו הרם של הקשקשן החדש שפיטר הביא לקבוצה, הייתי הולך לאבוד בשניה ומסתובב שם בסינגלים עד עכשיו).להוריד את הכובע לחברה האלו ולעבודה שהם משקיעים בתכנון טיול כזה.
לסכום – כל טיול מהטיולים האחרונים שאני משתתף בהם לאחרונה יותר יפה ומרשים מקודמו, היום – השלוב של מזג אוויר קריר ונעים, נוף עוצר נשימה של גבעות/הרים תלולים וואדיות מרתקים (במיוחד זה של המורבעת ונחל דרגות) כמעט בכל סבוב או בסוף כל עליה ו, הפתעות הפתעות (לדוגמא –. כ-7 יעלים ארוכי קרן שדהרו בשביל בלתי אפשרי במדרון ממול. עדר גמלים גדול ומרשים באחד הודיות. כל גמל – חיה. ו— עבוי מסיבי של הצד הנקבי בקבוצה – 3 !!! יעלה, עינת ומשהוא צעיר חדש שרוני גרר לטיול.) כל אלה הפכו את הטיול לחוויה שאתה מבקש שלא תסתיים מהר ומשאירה טעם מתוק בכל הגוף (בגוף שלי..).
קשה לי להסביר קורה לי ואיזה רננה תוקפת אותי כשאני מרחף בקלילות (תתעלמו מהקטעים שהלכתי ברגל) על גבי עוזרי הנאמנים – ספייסלייזיד ושות" בגבעות מדבר יהודה הצחות והקרירות ואויר פסגות זח מלטף את מבושי גופי (שוב – הגוף שלי) וזה אחרי שרק תמול שלשום התבוססתי ב- 42 מעלות בישימון נמיביה וחוץ מישבנה האדיר של החברה שלי והזעה שנגרה במורד מכנסי אין שום דבר מענין או מרגש אחר. מי שרוצה – אני יכול להסביר לו את הרננה הנ"ל באופן פרטי…
לסכום – מספר פרטים נוספים –
1.חגגנו בקצרה יום הולת XX ליעלה (היא זקנה בערך פי שניים ממה שהיא נראית וזה ללא שום התערבות פלסטית בינתיים).
2.משפט שרוני מרקוביץ פלט בהתחלה, הבהיר לי למה ניצן לא מגלה בי ענין לחלוטין למרות שהוא נוסע איתי צמוד כל הזמן "Nitzan, what do I need to do to make you want me again?"
3.מסתבר שאילן אוסף עצמות אדם לצורך נסוי שהוא עורך והיות ואין לו כוח להסתובב עם את חפירה בבתי קברות, הוא אסף עצם שוק ענקית שמצאנו בדרך (גמל?), ככה שלמי שיש סבא או סבתא שהוא רוצה להפטר מהם , הנייד של אילן 0545432176.

קוץ

כמה הסברים לגבי המסלול. באדום זו התכנית המקורית, המסלול שבוצע ע"י אילן שחם. בנקודה A התפצלנו וחלק רכב את הדרך הרומית ואני בניהם. הדרך מקצרת, נוחה לרכיבה ולפי דעתי אטרנטיבה עדיפה על פני המסלול המקורי. בגלל שהקבוצה הייתה גדולה ואיטית החלטנו לקצר ומרס א דורה רכבנו את הנקב עד נקודה C ומשם חזרה למכוניות. הנקב מדהים, אחד הסינגלים הכי יפים שרכבתי בהם מעודי. נצטרך להגיע לכאן שוב כדי להשלים את מה שפיספסנו, דוד

מובילים – דרור ולוין
משתתפים – כ20
אורך מסלול – 20-30 ק"מ
צילם – דוד ניצן